Să nu uit! “Să-ți dea Dumnezeu sănătate”

“Să-ți dea Dumnezeu sănătate!”, mi se pare cea mai bună urare care poate ieși din sufletul și gura omului. Drept să spun, până acum vreo patru ani îmi plăcea să-mi dorești noroc, mi se părea mie că norocul te scoate din orice rahat. Schimbarea nu s-a întâmplat din motive personale, ci din situații generale neplăcute.

Ca să și ajung unde voiam, când m-am hotărât să scriu aceste câteva rânduri, trebuie să vă mărturisesc că această urare i-o spun Ceciliei în fiecare săptămână  a ultimului an. Cecilia este cea care reușește să-mi ordoneze minunantele spații de lucru, de somn, de relaxare. Și o face atât de bine, încât stau și mă întreb câteodată dacă eu am pus agenda in locul x sau ea. Nimic nu este așezat altundeva decât eu știu sau mi-aș dori.

Cecilia este cea care îmi aduce ceva dulce când nu mă aștept, care mă ferește mereu de mirosurile detergenților, căreia îmi place să-i ofer măcar jumătate din ceea ce ea îmi dă mie. Cecilia are puțin peste patruzeci, dar arată ca o adolescentă înțeleaptă. Ce să zic, ceva rar, aproape inexistent.

O știu de mult timp, alte împrejurări, alte situații și deși drumurile noastre au stat separate o perioadă lungă, la primul apel, ea a răspuns favorabil, cu un mare zâmbet pe față “Ana, ce-i drept, mi-era dor de tine. Ești bine, sănătoasă?”

Da, Cecilia, sunt bine. Mai bine decât oricând.

Leave a Reply

