În Ţara lui Andrei, unde-i cald şi bine

România are nevoie de cât mai mulţi antreprenori sociali care să lucreze mână în mână cu natura, cu legea şi mai ales cu oamenii, pentru că ei sunt cei care pot ajuta o ţară să se dezvolte şi tot ei o pot îngropa. Întotdeauna a fost vorba de alegeri.

Ţara lui Andrei este un proiect care deja salută cea de-a doua ediţie şi nu ar fi asta neapărat important, ci faptul că prin intermediul acestui proiect cele mai bune idei de afaceri sunt susţinute atât moral, cât şi financiar. După patru ani de investiţie OMV Petrom în antreprenoriatul social, managerul de sustenabilitate, Mona Nicolici, ne mărturiseşte că aceste business-uri au avut un impact puternic social şi economic.

“Afacerile sociale pot fi o soluţie pe termen lung pentru România. Ele creează locuri de muncă şi venituri indirecte, aduc fonduri la bugetul local. Nu este uşor, în viaţa unui antreprenor socia apar numeroase dificultăţi, dar prin perseverenţă şi reinventare constantă, afacerile sociale îşi pot demonstra viabilitatea.”,  Mona Nicolici

Fabricat in Tara lui Andrei (5)

Cei 10 antreprenori sociali își propun să genereze peste 35 de locuri de muncă în primul an de activitate. De asemenea, în aceeași perioadă vor genera venituri pentru încă 78 de localnici. Dincolo de beneficiile economice, valoarea unei afaceri sociale stă și în rezolvarea unor probleme în comunitate. Printre domeniile abordate de cele 10 afaceri sociale se regăsesc: asigurare de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, producție de plante aromatice, legume BIO, uleiuri vegetale sau accesorii vestimentare cusute de mână. De asemenea, multe dintre afaceri își propun să instruiască oamenii din comunitate pentru creșterea șanselor de angajare.
Fabricat in Tara lui Andrei (2)
Planurile de afaceri câștigătoare vor fi puse în aplicare în 10 comunități din 8 județe: Marca – Sălaj, Poiana Câmpina și Scorțeni – Prahova, Mădulari – Vâlcea, Gura Ocniței – Dâmbovița, Berca – Buzău, Aninoasa – Dâmbovița, Marghita – Bihor și pentru cei din Videle- Teleorman și Micești – Argeș.
Prima ediție a programului Fabricat în Țara lui Andrei a creat afaceri sociale în 7 comunități din România. În doi ani, au fost generate peste 24 locuri de muncă permanente și 32 sezoniere. Antreprenorii au pregătit, în cadrul afacerii sociale, peste 350 de persoane și au generat venituri pentru 217 localnici. Pe parcursul celor două ediții ale competiției Fabricat în Țara lui Andrei, OMV Petrom a oferit finanțări în valoare totală maximă de 700.000 euro
pentru dezvoltarea a 20 de afaceri sociale. Acestei investiții i se adaugă aproximativ 2.000 de ore de consultanță oferite de Fundația NESsT, de care afacerile sociale au beneficiat atât în etapa de incubare, cât și în primul an de la înființare.

Fabricat in Tara lui Andrei (1)Fabricat in Tara lui Andrei (3)Fabricat in Tara lui Andrei (4)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s