CHINA, O ȚINTĂ PENTRU VICTORIA’S SECRET

SECRÉT, -Ă, secreți, -te, adj., s. n. I. Adj. 1. Care este ținut ascuns, care rămâne necunoscut, nedivulgat; confidențial.

Dar cuvictoriashowm un secret rareori este păstrat, aici îl aflăm pe Roy Raymond, cel ce a pus bazele brandului Victoria’s Secret, în anul 1977, ajutat fiind de studenţii săi de la Tufts University şi Standford Graduate School of Business şi de soţia sa, Gaye.

Povestea a început în San Francisco şi are la bază opt ani de cercetare în domeniu. Cu o investiţie iniţiala de 80,000 de dolari, în primul an de la lansare afacerea a avut încasări de 500,000 de dolari. După deschiderea magazinului “mama” în California, Roy a decis să mai aibă câteva puncte de vânzare şi să lanseze un catalog ce putea fi comandat şi prin intermediul internetului. În anul 1982, Raymond a vândut compania celor de la Limited Brands (L Brands) pentru o sumă considerabilă. Astăzi însă, vorbim de un brand care are încasări de miliarde de dolari şi produse comercializate în toată lumea.

Un alt fapt ce ne duce instantaneu cu gândul la Victoria’s Secret îl reprezintă “îngerii” Victoriei, modele care şi-au construit o imagine sau care şi-au consolidat cariera în domeniul modei, datorită contractului încheiat cu această companie. Vă reamintesc câteva nume cunoscute mondial: Heidi Klum, Gisele Bundchen, Adriana Lima, Candice Swanepoel sau Claudia Schiffer. Sunt sigură însă că puţini dintre voi stiu că pe podiumurile colecţiilor prezentate de Victoria’s Secret au defilat mlădios şi două modele chineze apreciate, Liu Wen şi Sui He.

liu-wen

În ordinea apariţiei, vă pot spune că Liu Wen a fost primul model asiatic ce a prezentat pentru acest brand timp de patru ani consecutiv. În 2009, când i s-a propus acest lucru, Liu Wen a declarat că a fost surprinsă să afle că a fost aleasă, deorece povestea despre Victoria’s Secret e că îşi alege modele dintre cele cu forme uşor de remarcat. Din anul 2011, tot pentru o perioadă de patru ani, am putut-o admira şi pe Sui He, cel de-al doilea model chinez ce a semnat cu această companie.

Şi pe lângă modele chineze frumoase, cu toţii cunoaştem China drept o piaţă a afacerilor prosperă. Aşa au considerat-o şi cei de la compania de lenjerie intimă Victoria’s Secret. În 2012 aflăm deschiderea primul magazin în China, în cadrul hotelului The Venetian Macao. Magazinul găzduieşte produse cosmetice şi accesorii, fără însă a face loc şi secţiunii de lenjerie intimă.

Următorul an, în 2013, cei de la L Brands inaugurează doua noi magazine în Hong Kong, care reprezintă şi astăzi un real succes în rândul chinezilor. Tot în 2013, faimoasa companie a avut un profit de 11 miliarde de dolari şi nu v-am spus încă faptul că, tot la acea vreme, aveau în plan să mai deschidă 160 de noi magazine în întreaga lume. Planuri mari au în continuare şi în privinţa Chinei şi speră ca Victoria’s Secret să devină cel mai popular magazin din această ţară. La începutul lui 2015, conducerea brandului a inaugurat un nou magazine în China. Acesta are o suprafaţă de o mie de metri pătraţi şi o gama de produse variată- accesorii, parfumuri, cosmetice. Deviza companiei e că fiecare femeie trebuie să se răsfeţe din cănd în când, iar Victoria’s Secret este ceea ce au nevoie “Oferă foarte multe produse destinate doamnelor şi domnişoarelor şi calitatea lor te face pur şi simplu, odată intrată în magazin, să nu poţi pleca fără a cumpăra ceva”.

L Brands a declarat pentru jurnaliştii de la Quartz că se focusează pe o serie de produse la modă, incluzând apreciatele parfumuri Victoria’s Secret, care au ajuns să devină simbolice pentru femeia modernă de astăzi. Mai mult, Nicholas Coe, directorul companiei L Brands a numit China ca fiind “o piaţă incredibilă şi semnificativă pentru noi în viitorul apropiat”.

Nu descoperim în cadrul acestor magazine şi atotcunoscutele modele de lenjerie intimă şi aceasta deoarece contribuţia Chinei pe piaţa de lenjerie globală este încă mică, dar cu un mare potenţial de creştere. Datorită acestu lucru, industria modei consideră că această ţară este cu singuranţă locul cel mai potrivit pentru competiţie, luând în calcul faptul că segmentul de lenjerie intimă este cel mai puţin dezvoltat pe piaţa chineză.

l-brands

Tot de la cei de la Quartz aflăm că interesul Chinei de a extinde această ramură este un semn pozitiv şi pentru alte branduri necunoscute încă. În anul 2012, directorul executiv al brandului “La Perla” a punctat faptul că dorinţa consumatorilor chinezi de a expanda orientarea către lenjerie intimă este în continuă creştere şi reprezintă un mare plus pentru afacerile de acest gen din China.

Întorcându-ne la Victoria’s Secret, descoperim că în luna decembrie a anului 2013, show-ul anual de modă din Shanghai a fost gazda unei variante a prezentărilor americane Victoria’s Secret, ceea ce a consolidat interesul către acest brand. Mai mult, redactorul Lily Kua de la revista Quartz scrie într-un articol recent ca “Vânzarea de lenjerie intimă pentru consumatorii chinezi a devenit pentru Victoria’s Secret ţelul final”.

Dincolo de toate aceste informaţii, ştiu că femeia rămâne aceeaşi, prin definiţie, în orice ţară am dori să aducem în atenţie. Aşa că, introducerea segmentului de lenjerie intimă sub marca Victoria’s Secret rămâne doar o chestiune de timp şi o întelegere a modelului american, lucru deloc lăsat la o parte în ultimii ani de către China. Mai mult, nu trebuie uitat faptul că o expansiune americană nu e neapărat potrivita sau indicată, atâta timp cât ar putea fi bănuită de o ştirbire a identităţii. Totuşi, având în vedere puterea culturii şi a tradiţiei chineze, mi-e greu să cred că alte ţări vor reuşi să pătrundă pe piaţa chineză, încercând să schimbe, chiar şi involuntar, vreo fărâmă din principiile acestei ţări.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s